La Tomaquera

La Tomaquera no s'aguanta sola. Ves quina inutilitat de planta, que de tan domesticada ja no dóna fruït sense que li donin canya. Però ja és això. Cal cuidar i donar canya a les coses que es volen. Aquest blog no pretén més. Rajar de tot plegat sense perdre les ganes per treure'n fruït. Hi esteu convidats i convidades.

divendres, de juliol 14, 2006

Les mentides de Nadal

Ahir vaig anar una xerrada sobre el Pla d'Infrastructures del Transport de Catalunya, de propera aprovació.

A l'acte i per la banda de l'Administració, va assistir en Manel Nadal, Secretari de Mobilitat. També conegut com a Monsieur Ciment.

La presentació va ser un insult a la inteligència, tan pròpia dels socialistes amb barret verd quan van a veure les entitats ecologistes. Un parell d'exemples:

- Monsieur Ciment va lloar els canvis soferts al Pla gràcies a la "col·laboració ciutadana". Tanmateix, va aclarir que obres rebutjades per la ciutadania com el 4t cinturó (ara li diuen autovia orbital, per liar la troca) o el vial de cornisa seran necessàries en el futur. Per això mateix, el migHonorable afirmà que aquestes obres quedaven paralitzades o substituïdes en una primera fase (fins 2016) però que després "caldria estudiar-ho".

- L'insult major va ser afirmar, reiteradament, que totes aquestes obres aplaçades es farian amb Estudi d'Impacte Ambiental previ. Faltaria més! O es que la resta d'obres no tindran aquest estudi? Fa por.

- Per acabar el resum (la llista d'insults a la intel·ligència va ser molt més gran) va acabar dient que el Govern apostava pel transport públic, però que "la realitat és la que és" (sic) i que es preveia un increment anual del transport privat del 3% durant els propers 30 anys! I jo que pensava que els polítics volien canviar la realitat i resulta que es dediquen a gestionar el que hi ha.

Per altra banda van parlar en Manel Larrosa, de l'ADENC i en Pau Noy de l'Associació per la Promoció del Transport Públic. Tots dos van donar una visió força diferent de la de Monsieur ciment i van apel·lar a un major esforç en defensa del transport públic. "El PITC esdevé el veritable Pla Territorial de Catalunya, ja que condiciona el model de país".

4 Comments:

At divendres, de juliol 14, 2006 11:34:00 a. m., Blogger LALO PLATA said...

De vegades soc un ilús. Jo que pensava que amb el nou estatut, i la comptència de les línies de rodalies de renfe tot aniria millor...

 
At divendres, de juliol 14, 2006 12:03:00 p. m., Blogger Ramon Armengol said...

Podran pasar de nosotros pero no nos callaran. Menys ciment, mes trens. No al 4rt cinturó. Continuarem lluitan.

 
At dilluns, de juliol 31, 2006 2:55:00 p. m., Blogger Pedro said...

En què et bases per dir que la ciutadania s'oposa al 4t cinturó?

 
At dissabte, d’agost 12, 2006 7:59:00 a. m., Anonymous Anònim said...

Greets to the webmaster of this wonderful site! Keep up the good work. Thanks.
»

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home