La Tomaquera

La Tomaquera no s'aguanta sola. Ves quina inutilitat de planta, que de tan domesticada ja no dóna fruït sense que li donin canya. Però ja és això. Cal cuidar i donar canya a les coses que es volen. Aquest blog no pretén més. Rajar de tot plegat sense perdre les ganes per treure'n fruït. Hi esteu convidats i convidades.

dimecres, de juny 28, 2006

I+D, qualitat a canvi d'aturats?

El Periódico: "Impresoras con 'seny' • Ingenieros del centro de Hewlett Packard en Sant Cugat exportan aplicaciones informáticas a Europa, Oriente Próximo y África"

Ara ve quan em peguen però jo tinc alguns dubtes sobre la bondat de les polítiques d'I+D. I no estic parlant de la manca d'aquestes polítiques, que són evidents i no cal ni comentar-les.

Em refereixo a les conseqüències de la implantació d'empreses d'aquest sector. Un parell d'exemples:

La notícia abans esmentada obvia algunes coses sobre Hewlett Packard. A saber: La planta santcugatenca d'aquesta empresa abans feia I+D i producció. Des que fa uns anys es van dedicar només a investigació van acomiadar a la plantilla de producció i van contractar a enginyers. En total, la quantitat de gent contractada va reduïr-se, i molt.

L'aposta de Barcelona pel Districte 22@ és un altre exemple de com perdre llocs de feina. Les empreses que s'hi han instal·lat ocupen a poc personal, tot i que amb alta qualificació, de vegades provinent d'altres llocs (el meu company de pis francés és un exemple, no té cap company de feina autòcton).
Per tant, ¿a qui beneficia aquestes polítiques d'I+D si no van acompanyades de polítiques d'ocupació industrial?
Sembla que se'ns aboqui a una economia cada cop més de serveis, on els sous són progressivament més desiguals i on es fa més difícil la defensa dels drets de la classe treballadora. Y si no, que se lo digan a la gente de Mercadona.